Elsje zegt: Laat je huisdier tijdig inenten!

Als je een huisdier hebt, wil je toch dat je dier gezond blijft? Met een vaccinatie bescherm je je huisdier tegen besmettelijke virussen die ernstige ziekten veroorzaken. Voor dieren is dat niet anders dan voor mensen.

Op dit moment is maar 55% van de honden, 25% van de katten en 16% van de konijnen in ons land gevaccineerd. Vooral de beschermingsgraad van katten en konijnen is verontrustend laag. Door de lage vaccinatiegraad en de import van dieren uit het buitenland, zien we virussen terugkomen die we al lange tijd niet hebben gezien in Nederland.

Onze Elsje is een slimmerd, en een echte dierenvriendin. Zij vindt dat het zo niet kan: alle honden, katten en konijnen moeten hun vaccinatie krijgen. Op dus naar de dierenarts!

Meedoen? Graag!

Wil jij er ook meehelpen om ervoor te zorgen dat veel meer honden, katten en konijnen dan nu hun vaccinatie krijgen? Bijvoorbeeld op je eigen social media. Wij gebruiken daar de hashtag #vaccineerjedier.

Help jij een dier zonder baasje met een vaccinatie?

De Dierenbescherming  en Stichting Zwerfkatten Nederland vaccineren jaarlijks 10.500 asieldieren en 1.200 zwerfkatten. Hiermee wordt voorkomen  dat de dieren door ziekte een pijnlijke dood tegemoet gaan. De kosten hiervoor lopen op tot ruim €600.000. Iedereen kan met een ‘Tikkie voor een prikkie’ helpen om asieldieren te vaccineren. Vanaf juni is het in de dierenartsenpraktijken mogelijk om een dier zonder baasje te beschermen met een Tikkie voor een prikkie!